Leta i den här bloggen

Sidor

torsdag 25 oktober 2007

Fejk-Fabergé

När jag kom hem i dag, väntade denna lilla bedårande sak på mig. Min söta C hade överraskat mig och köpt en liten krona till mig. Thanx babe! Den är supersöt, liten, ljusgrå och översållad med små gnistrande stenar.

Den hamnade på ljusbrickan direkt! Tycker den har lite Fabergé-stil över sig...trots att den inte är ett ägg ;-)

Jag brukar inte vara den som börjar med jul redan nu...faktiskt inte innan december, eller 1a advent. Men det är många som pratar om jul på bloggarna så jag tog fram denna lilla krona. Det är inte en julsak, men har lite jul-feeling över sig tycker jag!

Men när man eldar i den börjar det dofta väldigt starkt av materialet (vad det nu är?). Den är nog inte ämnad för eld, men ett liiiitet tag kan man ju göra det...bara så att man hinner ta några kort ;-)

Tack för era kommentarer angående mattan. Tänker ha den över höst och vinter och ta bort när vår och sommar anländer. Har vant mig att borra in tårna i den och Wilma gillar att ligga på den...kan ju inte beröva Lill-stintans favvoplats ;-) (jag skyller på det!). Ha en fortsatt trevlig torsdagkväll, snart helg och bara en dag kvar att jobba och sen är det looooooooov!!! JIHUUU!


15 kommentarer:

Lilla Blanka sa...

Ojojoj vad mycket fina saker du har..! Kronan är jättefin, ja alltihop faktiskt :)
Kram

Anitha sa...

Underbar ljuskrona och lyckans ost är du som kan se fram emot lov, vi är några som får fortsätta "slava på".

Solsjö - Under en vind sa...

Så fint dekorerat överallt!! Jag gillar kronor!! Kram till dig!

Hem och Lycka sa...

Å vad vackert pyntat! kram!

Goa sa...

Oh, så mycker fina saker...och vilken man som köper en krona till dig...det tycker jag är sött! Superfina saker överallt och lika mysigt som alltid!
Sen tackar jag för din kommentar och idéen om plåt slinga...först tänkte jag "har hon drukit vitt eller rött"
Nej, skojar bara...tyvärr, vännen detta är bara en enkel kubslinga som jag hittade i mina gömmor...något som mina barn fått av farmor på Island för ganska så många jular sen...men den pryder sin plats väl...tycker jag och tänker i fortsättningen kalla den plåtslinga...låter mycket roligare och coolare...:D
Kram på dig vännen, trevlig helg och njut nu nästa vecka av din ledighet...det är du allt värd!!
Mera ledighet åt folket!!!
Kram!
Goa

Tidsmästarinnan sa...

du har så fina saker min vän!
Ha ett riktigt härligt lov nu!
Kram
S.

WhiteVintageDreams sa...

Åh vilken underbar krona :). Jag tycker att du har ett så vackert hem...i sin helhet! Jag skulle gärna länka till dig...får jag det?
Trevlig helg!
Kram

"M" sa...

Vad mycket fina ljuslyktor...kan man ju inte få för många av....mvh "M"

Randi sa...

Håller med ... här finns mycket att njuta av. Överallt är det dekorerat så vackert. Kul att jag hittade hit.
Jag återkommemr.

Ha en riktigt skön helg!

Linneagården sa...

Såå fina saker du visar.
Må så gott
*kram* /madelene

WhiteVintageDreams sa...

Hahahaa...ja jag hoppas att du hittar två då...för jag vill inte höra dig retas om att du hittat den sista ljusstaken ;). Aj, då skulle det göra ont i hjärtat ;).
Kram

Kreoline sa...

Takk for trevlig kommentar, du kan linke meg, så linker jeg deg. Fin blogg du har og et nydelig hus og hjem. Det var mye fint å se hos deg. Nydelig krone du har fått av din C. Ha en trevlig søndag.

Skatan sa...

Så fint! Ser verkligen hemtrevligt ut : )

Trevlig helg!

Anonym sa...

Vad mysigt! Skönt med lov - jag kommer iaf få kompa två dagar, det är alltid något!


KRAM!

Lönnergårds Anna sa...

Den lilla kronan var ju jätte söt! Vilken fin present.

Ja man kan ju verkligen välja vad man vill visa på bloggen. Offtast/alltid blir det ju i dom städade fina hörnorna och lite mysiga ljusbilder, men ibland är det kul att visa något riktigt grotesktoch hur bra det förhoppningsvis blir när det är klart.

Jättefint dekorerat på fatet. Jag har två ljusfat hemma och jag håller på att möblera om hela tiden, blir inte riktigt nöjd. Inspirerande med dina bilder.

Kram och ha ett skönt höstlov!
Det ska jag ha, vi jobbar bara måndag sen är vi lediga.

Anna