Leta i den här bloggen

Sidor

lördag 15 september 2007

Am I cursed?

Den ljuvliga lördagen i september jag bestämde mig för att börja blogga gick bokstavligen åt h-vete, i alla fall när det gäller bilder och dator, eller inte bara lördagen utan den följande veckan. Från att ha varit stolt ägare till x antal bilder på hus och diverse andra bilder, låt oss säga drygt 1000 kort, är jag nu en mindre stolt ägare till exakt 31 bilder. Japp, ni läste rätt! Hittar inga bilder någonstans...de är borta, puts väck, gone with the wind. Tidigare i veckan, rättare sagt onsdag, började datorn att strejka totalt. I går formaterade vi (läs C) om den och allt försvann mer eller mindre. Till och med de bilderna som jag hade från i somras (vissa har ni sett här på bloggen). Alla favoriter försvann, alla texter, dikter, underfundigheter fladdrar nu i cyberrymden. Ni kan ju gissa hur muntert det är i det Snäckska hushållet nu! De 31 bilder jag trots allt har tog jag i går. Wow....31 bilder!!! Känner mig tom...förbannad...frustrerad...och ledsen. Minnen är borta för evigt. Stunder vi har förevigat kommer vi inte att se något mer. Ok, jag har lite drama queen i mig, men jag tror ni förstår! Känns inget roligt alls. Jag har några kort i min iPod och försöker föra över dem men lyckas mindre bra. Men trägen brukar vinna...ok, sensmoralen med historian då? Finns det någon? Ja, att alltid, alltid ha back up på allt man har. Jag LOVAR att bränna ner bilder och dylikt på skivor så att jag har kvar dem när datorn bestämmer sig för att "go medieval on my ass". Detta får inte hända igen! Annars kommer yours truly snart bli hämtad av the men in white coats and brought to the funny farm :-) Om jag i framtiden referar till satorn i stället för datorn så betyder det: satans dator = sator (shout out to you OT).
Näää, nu går vi över till något annat! Här kommer några av mina (dearly treasured) 31 bilder. Toile de jouy....älskar mönstret!! Skulle nog kunna ha det överallt. Tycker att det är så vackert och romantiskt och gillar att de "berättar" en liten historia. Är speciellt förtjust i det blåvita...

Här kommer det en närbild på mitt favorit-överkast som just har Toile-mönstret i sig.
Givetvis vill jag ha matchande lampskärmar till överkastet.

Har även en morgonrock och en tvättpåse i mönstret. Blev faktiskt "mobbad" av några kollegor för att jag hade dem ;-) Men vad då...det är ju detaljerna som gör det, eller hur!?


Lampan i vardagsrummet. Den kanske inte alltid matchar kuddarna i soffan eller färgsättningen, men det struntar jag i. Gillar den så mycket så den står alltid där oavsett årstid.



2 kommentarer:

Anonym sa...

NEJ VAD SURT!!! Sådant får ju inte bara hända. . . Jag trodde jag skulle bli av med alla mina foton när en av hårddiskarna kraschade för några veckor sedan. P lyckades rädda näst intill alla filer, så det äventyret slutade ju bra. kanske borde . . .hrm. . . bränna ner dem som du säger - nästa gång lär man väl inte ha sådan tur.

Jag har några foton på min dator, sådana du skickat till mig lite då och då, inte så många kanske 10. Mailar över dem!


Sator!

Snäckornas sjö sa...

Surt är det, ja! Jag känner mig alldeles numb. Men tack för dem du har skickat, du är en ängel. Ska gå och gråta en skvätt nu :-(