Leta i den här bloggen

Sidor

måndag 17 september 2007

Några av sakerna i mitt kök

Egentligen en kokbokshållare, men just för tillfället en hållare för en blomsterbok " I mormors fönster" tror jag den heter.

Fil de fer gillar vi väl alla?
Bild på en av plåtburkarna.


Gillar Fleur de Lys. Fick tag på en stämpel och blev lite "wild and crazy" och gick och stämplade lite här och där ;-)

En vacker och stämningsfull bild.

Lavendelstrutar kan man inte heller ha för många av...

En gammal, fransk bibel på byrån.

Brickan gillar jag, tung och gedigen.

Min pastaburk. Tycker den påminner lite om porslinet Musselmalet.


Das war alles! So long/ M







6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Så mycket fint du visar!!! Kraam!

Tidsmästarinnan sa...

roligt att få kika in i ditt kök! Pastaburken var precis i min smak, många andra fina saker också!
Vad fint du har.
Glada hälsningar,
S.

Lönnergårds Anna sa...

Vad fin kokbokshållare du har! Var har du köpt den? Vill haaa!
Kram Anna

Anonym sa...

hej vad fint du har...
en fråga kan du titta var i från boken mormors fönster kommer i från vill ha men hittar ej...

är titeln rätt?

tacksam för svar
mvh
eva

Snäckornas sjö sa...

Tack för kommentarerna! Ni är för gulliga!
Anna: kokbokshållaren vann jag på nätauktion, vet att countrybymail.se hade en sådan förut. Vet dock inte om de fortfarande säljer liknande.
Eva: det står "hem och fritid" från Ica-förlaget, tryckt 1983. "Mormors krukväxter" hette den visst.

Unknown sa...

référence utile répliques de sacs à main Ysl allez ici Dolabuy Dior essayez ceci jetez un œil ici