Leta i den här bloggen

Sidor

lördag 29 september 2007

La chambre à coucher

Och så var det lördag igen, så skönt! Känner mig lite sliten fortfarande efter bokmässan. Det är jättekul att vara där, men det känns som om det är miljarder med folk där...och oavsett hur mycket jag än älskar böcker, blir man lite mätt på det efter ett tag! Det vimlar av en massa författare, skådisar och entertainers där, och bara det är rätt kul. Vi var faktiskt med på författarmingel på torsdagen, fast vi inte var inbjudna! Men vi stannade kvar på mässan och lekte världsvana och vem vågar komma fram och fråga om vi har rätt att vara där...ingen ;-). Det var jätteroligt och tiden gick så fort, men hur kul det än var, längtade jag hem efter ett tag. Till min älskade C, lilla Wilma och lugnet på landet. Borta bra, men hemma bäst...jag vet...en klyscha, men ack så sant!! Här kommer sovrumsbilder...häng med in!

Garderoben som jag har visat förut. Tung och tar stor plats, men sväljer en hel del.
Lilla linslusen! Wilma har anpassat sig bra, men nu börjar valpfasonerna komma fram. På gott och ont...men söt är hon och då förlåter man det mesta. Men fröken gillar inte riktigt att gå ut när matte vill det, så i dag tog vi ca 10 varv runt vardagsrumsbordet innan matte fick koppla henne ;-D

En favorithylla. Gillar det slitna, vindpinade...drivved när det är som bäst. Börjar bli dags att byta ut pläden och kuddarna på den, något lite dovare och mörkare för att matcha den annalkande årstiden. Jag har hängt dit en klänning som ser ut som ett nattlinne och två lyktor med franska liljan på och en mini-fågelbur. Rosor i alla former älskar jag...kanske syns ;-)

Här är sängen, den är jätteskön och härlig. Mitt Toile de Jouy-överkast som är favoriten, men även det ska bytas ut till något mera dämpat.


Pelargonen i fönstret trivs fortfarande och jag har inte hjärta att ställa ner den i källaren än för vinterförvaring.


Här hänger morgonrocken och tvättpåsen jag har visat förut och en gammal nattsärk som jag fyndade på loppis (personligen avskyr jag nattlinnen, de korvar sig bara runt midjan och är allmänt obekväma...tacka vet jag pyjamas! Men särkar är fina som dekoration).

Franska liljan igen. Me like!

Emma-fåtöljen igen, men med en blåvit kudde på.

Jag gillar trasmattor och denna korg som är gjord av trasmattor gillar jag ännu mer! Blåvitt så klart! Den finns faktiskt i rödvitt också...är lite sugen att köpa den. I korgen ligger det några örngott som bara är där som dekoration.


And with that, my friends...I leave you for now!

6 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Vilket fint och ljust sovrum!! Så fräscht och många fina detaljer!! Fortsatt skön lördag! Kram!

Eva Agnes sa...

Hej vännen!
Jag var också på bokmässan i torsdags. Det är alltid roligt fast jag inte köper böcker längre. Jag säljer av dem till antikvariatet...he he
Lånar annars på bibblan.
Åkte upp mest för sonens skull. Se mitt inlägg som heter Mollys barnbarn.
Vilket vackert sovrum du har och en sån massa fina quiltade täcken. Så avundsjuk..
Bor du alldeles vid ett vatten? Det verkar underbart och rogivande.
Min vovve är snart tre år och regnar det ute får jag fara runt några varv efter honom när vi ska ut. Han vill inte ha på sig regnkappa. Men annars fryser han. Saluki-klenis hi hi
Kramar Eva Agnes

Lilla Blanka sa...

Åh vilket skönt sovrum, ljust och lugnt!
Här gissar jag att du sover riktigt skönt :)
Kram

Anonym sa...

Åh wow! Vilket underbart sovrum! Verkligen jätte fint! Så härligt ljust och romantiskt! Är det Ok att jag länkar dig från min sida? Du har så mkt fint att titta på! Ha en go kväll!

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart sovrum och vilken underbar utsikt, vatten om jag inte ser fel?

Vilken söt linslus dessutom, sååå gullig.. kram!

thatey sa...

discover this info here high end replica bags like it 7a replica bags wholesale visit our website good quality replica bags