Leta i den här bloggen

Sidor

måndag 10 september 2007

Hallen

Hallen var det första vi renoverade. Vi tog bort trägolven eftersom vissa av brädorna var fuktskadade och det kändes inte speciellt praktiskt med trä i hallen. Nu har vi klinkers där med skön golvvärme. Vi målade även pärlsponten vit och laserade halltaket vitt. Jag hade tänkt att visa lite "före" och "efter" bilder, men jag upptäckte i går att ca 700 kort fattas på datorn. Ve och fasa!! Men de finns nog säkert någonstans, det är bara att leta vidare. Därför blir det endast dessa kort så länge.


Denna brevkniv är nog den mest använda prylen hemma hos oss. Inte för att vi är fans av att sprätta upp en massa brev, utan för att badrumsdörren eller rättare sagt kolven till dörren fastnar alltid inuti det lilla hålet där den ska ploppa ut. Förstår ni vad jag menar? Man måste trycka in kolven hårt för att den ska få spjärn och hoppa ut igen. Ibland har vi glömt bort att säga det till gäster vi har här hemma och då kan man höra hur de förgäves försöker stänga dörren, som bara envisas med att åka upp igen. Vi låter dem svettas ett tag och sen går vi och hjälper de stackarna ;-)




Denna lampa gillar jag också, eller mest skärmen och tyget på den. Älskar monogram av alla dess slag.

Denna kristallkrona hänger i hallen och den är mig så kär. Underbart ljus blir det och vackra mönster i taket (vilka inte syns nu p g a skitkameran!).



Usch, i dag har det regnat hela dagen. Då är det mysigt att tända ljus och gå och småpyssla lite. Tänkte visa lite bilder från vår hall. Ni får ursäkta den extremt dåliga bildkvalitén, kameran är relativt ny men ändå blir det inga bra kort (för det är ju inte så att det är något fel på fotografens förmåga att ta bilder...jag är expert ;-)). Ni får hålla till godo med dessa så länge tills jag har köpt en ny.

1 kommentar:

Sånt är Livet sa...

hellre att toa dörrn går upp än att man är där inne å inte kommer ut,haha
alla bilder borta / det kan ju få en att svettas....Kram Lisbeth