Leta i den här bloggen

Sidor

tisdag 11 september 2007

Laura Ashley

Stilen som kallas för Shabby chic är inte helt fel, så länge det inte blir för sockersött. Har köpt lite Laura Ashley-saker som jag tycker mycket om. Galgarna använder jag bara som prydnad (är det flera som gör det?) och sambon blir galen för han tycker de är i vägen bara ;-)


En närbild på en av galgarna. Svagt ljusblå....me like! Blått är faktiskt favoritfärgen, förutom vitt då förstås!


Småkuddar också från Ashley med samma mönster som galgarna. Vet inte vad jag ska göra med dem, så än så länge får de ligga i en skål från House Doctor, som jag inte heller vet vad jag ska göra med. Kanske skulle man sy i lite band och hänga de på beslag eller dörrhandtag?



Några kaffemuggar också från ovan nämnda kvinna. Dessa är på gränsen för söta, men det var rea och vi behövde muggar.






5 kommentarer:

Solsjö - Under en vind sa...

Jag är svag för blått och vitt!! Så fina dina kupor var här nedan! Ha en bra dag! Kram!

Anonym sa...

Mina favoriter ochså vitt och blått, har tygklädda galgar som prydnad jag me. Fin blogg du har! Ha det så bra! Kram Helene

Dorthe ♥ sa...

Morning Babe!

Åååhhh dom där små kuddarna, var har du köpt dom? Sååå mysigt, att göra som du har gjort med dom.
är du ledig idag? Eller ledig o ledig...men du kanske jobbar hemma idag?
Kram
Dorthe

Tidsmästarinnan sa...

Hej vad fint du har här! jag hittade hit första gången nu, men jag kommer gärna igen (jag är en av alla som är galen i glasklockor, men har bara en ännu).
Ha det gott!

Snäckornas sjö sa...

Hej Dorthe!

Nej, ska i väg till skolan om en stund nu (tyvärr). Skulle hellre vilja stanna hemma och pyssla. Kuddarna är köpta i en Laura Ashley-affär i Wakefield, England. Men det går säkert att köpa dem i Sverige med. De är doftkuddar faktiskt, men doften har börjat avdunsta nu. Ok, gotta run!!

Kram